8. novembra 2013

Nedovarená 3

Prvú epiozódu super špeciálnej a niekoľkokrát (ne-očakávane) odkladanej kampane ... vlastne sa očakávalo odloženie vydania celej kampane, nieto ešte aj jej rozdrobenie na niekoľko častí ... sa mi podarilo odohrať bez akýchkoľvek problémov za jeden večer, rozumej od cca 17:00 do cca 23:00.
Nie žeby som bol kultovným vyznávačom Rambo štýlu, spolubojovníci čo ma poznajú vedia, že som skôr plazič-zakrádač a odstreľovač-kempista, ale ten herný čas skôr odráža kvalitu spracovania prvej epizódy kampane.

Aby som bol konkrétnejší ale zasa nevypúštal spoilery, všetky misie sú viacmenej z 90% pechotné, pretože vlastne žiadne iné poriadne addony/modely v hre aktuálne nemáte.
Retexturované a portnuté modely z A2 sú len výsmechom tomu, aké orgie to mohli byť - viď. naše (ČSLA) modely techniky z A2, kde mnohé z nich majú vlastný detailný interiér.

Ale vráťme sa k hrateľnosti ... nuda ... nudný a permanentne opakovaný príchod po vlastných na stále tú istú základňu a to aj v prípade že ste v misii práve ukoristili nákladiak.
Stále tá istá základňa ktorú nepriateľ (asi?) kvôli svojej početnej a technickej výbave asi ani nechce zničiť, či napadnúť - aj keď o jej polohe vlastne vie od úplného začiatku mizerného príbehu.

Príbehu, ktorého (dúfam) zatiaľ nudnú a nepresvedčivú atmosféru nedokresľujú žiadne poriadne animačky a nemá vás čo do deja vtiahnuť. Proste necítite nič ... len mechanicky pobehujete krížom-krážom naprieč celým ostrovom (a to doslova) a sledujete ako vaše veliace AI spoľahlivo eliminuje každého protivníka bez toho aby dostalo akýkoľvek zraňujúci, či smrteľný zásah.
A to som si to overil 2x. 1x pri prvom hraní, kedy som sa aktívne zapájal do bojov, ale po chvíli sa mi začalo zdať, že to moje veliace AI je fakt asi nesmrteľné a druhý raz to bolo pri kompletnom druhom hraní epizódy kampane, kde som prakticky ani raz nevystrelil a všetko som nechal v rámci možností odmakať AI + moje úhybné manévre.

Nechce sa mi stále veriť že kvôli tejto "kvalitke" odložili vydanie nielen samotnej Arma 3, ale dokonca aj samotnej kampane. Človek by čakal minimálne herný zážitok na úrovni hipsterského "CoD", ak nie niečoho na úrovni kampane z Arma 2 resp. Arma 2: Operation Arrowhead.

Celá Arma 3 tak na mňa pôsobí veľmi podobným dojmom, ako svojho času na začiatku ArmA:Armed Assault (Arma 1), ktorá nebola ani vylepšeným OFP a ani Arma 2 resp. Arma 2:OA (a už vôbec nie Arma 2:CO).

Neviem či to je zmenou vo vedení projektu (aktuálne sa tam podľa môjho skromného názoru nachádzajú "deti"), ale nič iného mi z toho nevychádza (?) ... "stará skúsená garda" je podľa credits niekde v úzadí, rozumej pod velením "detí".
Je za tým proste vidieť kopec "neskúseností" a neprecítenia ... alebo skôr nedotiahnutia zamýšlanej veci do úspešného konca/pozastavenie dokončenia na úkor príliš veľkých kompromisov (?)
... tak uvidím ako dopadne 2 a 3 epizóda kampane. Vzhľadom na časový úsek ktorý majú na ich dokončenie a úpravy by mali byť oveľa lepšie.

Väríme ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára